Hvad jeg typisk spiser samt indtager af kalorier på en almindelig dag

Hej bloggen og velkommen tilbage. Jeg har ikke rigtig fået lagt nogen sunde lækre opskrifter op endu..Men de kommer,  just wait!!
Men jeg tænkte at mit første indlæg inden for alt det her med sund mad osv. Kunne være hvad jeg typisk spiser på en dag af sunde ting..Plus det er også ret budget venligt, hvis nu nogle af jer der læser med også er flyttet hjemmefra og lever på SU.
But lets just get startet.

Min typiske morgenmad byder på 150 gram skyr, enten natural,vanilje eller skyr med jordbær. Som topping en banan, og 40 gram musli, og mellem 7-12 gram mandler. Alt efter hvad jeg lige føler for. Dette måltid indeholder omkring 350 kalorier, hvilket er helt okay, det er lidt i den lave ende når man tænker på det er morgenmad.

 Andre dage kan jeg godt lide at blande min skyr med lidt peanutbutter, sammen med de samme ingredienser som jeg lige nævnte. Så nogen dage tilføjer jeg 30 gram peanutbutter, hvilket mætter rigtig rigtig godt, og skipper så mandlerne. Der vil mit morgen mad måltid så nå op på omkring de 520 kalorier. Hvilket er meget passende!

 

Nu hvor jeg går i gymnasiet, har jeg et frikvarter før min frokost pause. Hvor jeg spiser en snack. Det er meget i perioder hvad jeg har med der. Men jeg prøver at holde den inden for 150 kalorier.
Eksempelvis idag, der har jeg en muslibar med, og nogle tomater hvilket udgør omkring 120 kalorier. Hvilket er helt perfekt, også fordi en muslibar er lidt lækre nu hvor jeg holder mig fra slik osv. Andre dage har jeg en “snackpose” med. Som typisk indeholder det der svare til 3 gulerødder, en helt peberfugt og en halv agurk. Det svare cirka til 80 kalorier, og er fuld af protein.

Og så blev det sørme middags tid… Der er det meget forskelligt hvad jeg har med. Men der spiser jeg mellem 200-400 kalorier. Jeg vil ihvertfald anbefale noget der mætter rigtig godt hen af dagen og med en masse protein i. Men min frokost “menu” vil cirka indeholde, enten 2 stykker rugbrød eller en bolle, fra “aktiv”

Hvor i der er kyllinge pålæg med advokado. Og som tilbehør en fiskefrikadelle eller et hårdkogt æg. Som cirka svare til 400 kalorier, men som sagt kan dette måltid være meget varierende. Spiser også en del hytteost til dette måltid men det er mere i weekenderne, eller her da jeg havde  ferie eksempelvis. Det er lidt svært at have med at gøre i madpakken syntes jeg. Men som i kan se på billeder består min madpakke idag af rester, kylling med bønner og græskarkerner!

Da middagspausen på gymnasiet allerede er kvart over 11. Og jeg typisk har fri klokken 3, og hjemme lidt i 4. Så er jeg ret sulten når jeg kommer hjem. Så der spiser jeg enten et stykke knækbrød med hytteost, eller hvad jeg lige har i kølleren. Nogen dage har jeg også lavet en smoothie. Eller noget der seriøsøt er fucking lækkert ik? Det er is!! og så tænker i is? øhm det er da en kaloriebombe.. But no.. haha. Det er en “classic is” fra mærket Easis. De er dog lidt i den dyre ende syntes jeg, man kan få en pakke med 3 for 40. Men det er egentlig bare vanilje is overtrukket med mørk chokolade. Jeg syntes virkelig det er lækkert og smide mig i min sofa og så lige kunne snuppe en is ud af fryseren med god samvittighed. Den indeholder cirka 180 kalorier.

Så er vi kommet til aftensmaden… Som også er meget forskellig fra dag til dag samt uge. Jeg prøver lidt at lave en madplan hver uge. Og kalorie mæssigt lægger det mellem 200 og 600 kalorier. Så den er meget bred. Men en god ide er også at få spist godt i løbet af dagen, for så vil du automatisk spise lidt mindre til aften. Men meget kylling med lidt salat og en masse hytteost. Eller madpandekager med kylling og ost. Eller laks, mhhh. ELSKER laks. Risret spiser jeg også en del, og så er der også til dagen efter. Grov pasta salat med kylling og grøntsager. Eller en omgang wok. Det er jeg virkelig også vild med. Forrige aften stod den på æggekage med lidt forskellige grøntsager, som var vildt lækkert, og udgør cirka 300 kalorier. 

Det aller sidste jeg indtager inden jeg går i seng er en protein shake, efter jeg har trænet. Den shake jeg drikker er fra mærket Bodylab med smagen “strawberry” som cirka indeholder små 200 kalorier

Så ja, det var egentlig det for hvad jeg typisk spiser på en dag. Sammenlagt spiser jeg mellem 1500 og 1600 kalorier. Og så træner jeg, så jeg vil nok indtage omrkring 1100-1200 kalorier. Og det ved jeg godt  ikke lyder af meget, men jeg spiser jo godt med mad.  I skal også huske jeg spiser efter at gå ned i vægt, og få en mindre fedt procent. Så hvis det er det i ikke vil, og bare hellere vil spise sundt, så kan i jo altid bare lægge lidt mere mad ind i mellem, eller spise nogle større portioner og nogle flere måltider.

Håber jeg kunne give lidt inspiration!!

XOXO Oline <33 

 

Written by

Skriv et svar