Sådan holder du motivationen!

Hej Bloggen!! velkommen tilbage til endnu et blogindlæg.

Denne gang vil jeg gerne snakke lidt med jer om motivation, og komme med mine 5 bedste råd til hvordan du holder motivationen.

Det klart lige når man starter på en, hvad man end nu starter på, så er man altid topmotiveret og man tænker nu skal jeg bare tabe mig, eller nu skal jeg bare blive mega hurtig markeret. Meen så nemt kommer tingene ikke, og slet ikke hvis du ikke yder noget. Og for overhovedet at holde dig selv kørende er det en rigtig god ting ligesom at have en motivation, og kunne holde den når det bliver hårdt. Jeg kender det alt for godt selv med motivationen…Men hvis man kan træne på de dage hvor motivationen ikke er der, så husk dig selv på hvor meget bedre din træning så bliver, når du lige netop har motivationen. Altså træner generelt meget, men så har jeg så de perioder hvor jeg ikke træner, og så kosten ikke lige…Ja hvad skal man sige…Den bliver der ikke taget så meget hensyn til. Jeg har eksempelvis lige haft en måned nu.. ikke fordi jeg er stolt af at indrømme det.. But.. Jeg trænede måske 1 gang til 2 gange i ugen.. Samtidig med at jeg spiste alt for meget ude, og snackede lidt for meget. Isæt i min efterårsferie. Men det er en ny måned nu, og jeg er mega motiveret, der skal lige strammes lidt op nu her indtil jul. Men er mega motiveret fordi jeg lige netop ikke har været i fuld gang i lidt tid. Så det bliver mega dejligt. Men nu vil jeg ihvertfald lige komme med mine 5 Råd til at holde motivationen under træning.

  •  Livstilsændring

Hvis du inden du starter siger til dig selv det er en ny livstil og ikke et vægttab. Gentager lige. IKKE et vægttab. så lover jeg dig allerede der , at det vil blive mentalt nemmere. For du kan sagtens gå på kur, men lige så snart du bryder de rammer så vil du hurtigt gå op i vægt igen . Men hvis du i stedet ændrer det og siger jeg vil leve sundere, så er det jo en helt anden taktik vi snakker om, og det er klart noget der holder. For en sund livstil betyder jo ikke at du aldrig kan spise ude, men bare at man spiser med måde, og gør sig nogle sundere valg i køkkenet.

  • Pak tasken hjemmefra!!

Den der kender dig selv bedst er dig, og jeg kan selvfølgelig ikke snakke for dig. Men mange har den der tanke, når jeg kommer hjem så pakker jeg tasken og tager ud og træner. Og for nogen fungerer det også. Men hvis du ved, at du er typen der falder i søvn på sofaen, når du kommer hjem og først vågner op 3 timer efter og er mega smadret, så vær ærlig med dig selv. SÅ, pak træningstasken hjemmefra, planlæg din dag og træn på vejen. Det kan være på vej hjem fra skole fx.

  • Brug de sociale medier

Er du ved at gå død i din træningsrutine? eller mangler du øvelser eller andet. Så udnyt de sociale medier, instagram er et fantastisk middel her. Det er en vildt god motivation, og en god måde og få mere erfaring på. Og generelt bare en dag du er låst fast på sofaen, så se nogle motiverende videoer, billeder osv.

  • Kig på gamle billeder

Hvis du en dag bare føler du intet kan, motivationen er helt i bund. Eller du føler du er ved at komme ud på et sidespor. Så er et fucking godt tip at du tager nogle billeder en gang i mellem under vejs når du træner. Så når du ikke føler du nogen motivation har, så kan du kigge på gamle billeder, og sammenligne osv. Og på den måde minde dig selv om, hvorfor det er du gør det

  • Sæt dig selv nogle delmål! 

Lad nu vær med at sig til dig selv, jeg vil tabe 10 kg og først der er jeg tilfreds med min krop.. Det er total meget opskriften på tab af motivationen. Sæt dig selv nogle delmål, så du stille og roligt opnår dine mål. Og en mega vigtig pointe, husk at være stolt af dig selv undervejs, og give dig selv nogle komplementer. Du skal huske at det er jo en livstil og IKKE noget maraton du skal igennem.

Det var mine råd til at bibeholde gejsten og motivationen. I skal huske lige der hvor kroppen begynder at være træt, er det vigtig ikke bare at give op og lade vær med at tage hen og træne. For i vil lægge mærke til at kroppen lige så stille vil begynde at komme ind i en rutine, og vænne sig til den nye livstil.

Men det var bare mine råd her fra, siger ikke de virker for alle, men kan jo også kun tale ud fra min egen erfaring :-)) god onsdag derude!

Written by

Skriv et svar